Sammen om barnets trivsel

Velkommen på besøg

Kom og se vores børnehave. I er velkomne til at lave en aftale med os, for at høre mere om vores dagligdag og se vores fysiske rammer. I må gerne bruge vores legeplads uden for vores åbningstider.

Inden opstart

Vær med til at give jeres barn den bedste opstart. Besøg os før barnet starter i børnehaven.

Før barnet starter, opfordrer vi forældrene til at komme på et par besøg.

Når barnet starter, er forældrene velkomne til at være her sammen med barnet i de første par dage, for derved at skabe en tryg og tillidsfuld kontakt.

Vi ønsker, at forældrene oplever kvalitet og tryghed i samarbejdet.

Modtagelse (ved opstart)

Vi inviterer til en opstartssamtale inden barnet starter, for at give barnet de bedste betingelser for en god og tryg opstart.

For at give nærhed og tryghed for nye børn og forældre, samles de nystartede børn hver morgen. Denne gruppe kaldes morgendelfiner.

Forventninger til forældre

Vi forventer, at I bidrager positivt til børnehavens fællesskab, og indgår i et åbent og ærligt tillidsbaseret samarbejde omkring jeres barn. Dette er afgørende for jeres barns trivsel, udvikling og læring. Vi ønsker, at forældrene oplever kvalitet og tryghed i samarbejdet. Vi tager udgangspunkt i, at forældrene er betydningsfulde og uvurderlige i samarbejdet.

Af os kan du forvente

Vi gør os umage i samarbejdet med jer forældre, så vi sammen kan give jeres barn de bedste udviklingsbetingelser.

Vi handler på det vi ser. I vil blive inddraget i jeres barns trivsel og i det fællesskab, som børnehaven danner ramme om.

Der er altid mulighed for at tale med os omkring dit barns trivsel. Nogle gange er der behov for at afsætte tid til det.

Opsporingsmodellen

For at sikre barnets trivsel, udvikling, læring og dannelse, trivselsevaluerer vi alle børn to gange årligt.

Her kan I læse mere om opsporingsmodellen